Naar de inhoud Naar het menu

Testimonial Hindrik

klant van Freedom

nieuws/220126-hindrik.png

Het nieuws dat de afgelopen maand naar buiten werd gebracht over het definitief stoppen van XS4ALL en het opheffen van het actiecomité ‘XS4ALL Moet Blijven’, heeft flink wat stof doen opwaaien. We merken dat steeds meer mensen de overstap willen maken, maar zich afvragen hoe dat proces precies in zijn werking gaat. Bij Freedom vinden we het belangrijk dat zij hier een duidelijk en transparant beeld van krijgen. Natuurlijk helpen wij graag en geven we tips, maar de ervaring van klanten zelf geeft wat ons betreft een nog beter beeld.

Onlangs stelden we daarom op onze Community de vraag of er mensen bereid waren een aantal vragen te beantwoorden over Freedom en de overstap. We kregen hierop diverse reacties die we de komende tijd met jullie zullen delen. We trappen af met het verhaal van Hindrik.


Naam: Hindrik

1. Waarom ben je klant bij Freedom
Ik wil een goedwerkende internetverbinding, waarbij de techniek goed en bij de tijd is en er geen afhankelijkheid is van een grote aandeelhouder. (Denk hierbij bijvoorbeeld aan het routeringsdrama van T-mobile een tijd terug.)

2. Welke diensten neem je af en ben je daar tevreden over?
Ik neem alleen internet af. Sequentieel TV kijken doen wij al jaren niet meer en we bellen alleen mobiel. Over de internetlijn en de daarbij horende e-mail ben ik erg tevreden! Ik kan op deze manier mijn mail op mijn eigen domeinen versturen en ontvangen, waarbij alles netjes voorzien is van de huidige standaarden van veilig mailen. Ik ben er erg blij mee, alleen vind ik het lastig andere mensen te enthousiasmeren. Met een merk als Apple vond ik dat iets gemakkelijker ;-).

3. Hoe ging het overstappen naar Freedom?
Omdat ik al eerder aan de crowdfunding mee had gedaan en alleen internet hoefde over te zetten, was er niet echt sprake van een overstap. Ik had alles zelf in de hand. Het ging dus precies zoals verwacht.

4. Hoe heb je het omzetten van je e-mail/online accounts aangepakt?
Ik ben begonnen met het importeren van de e-mail in het account van de hoofdgebruiker, daarna heb ik stap voor stap domeinen toegevoegd. Beginnend bij de minst gebruikte domeinnamen en na wat testen de rest.

Voor andere zaken gebruik ik andere diensten. Mijn websites ‘draai’ ik bij GitHub en DNS pruttelt lekker bij CloudFlare.

5. Heb je nog iets toe te voegen?
Ik ben er een groot voorstander van om zelf mijn steentje bij te dragen. Ik zou het dan ook leuk vinden wanneer er de mogelijkheid komt om bijvoorbeeld zelf zaken te verbeteren door pull-requests aan te maken. Zo kunnen wij als gebruikers helpen het elke dag een beetje beter te maken.