Nieuwsbrief ontvangen?
De nieuwsbrief van Freedom verschijnt onregelmatig. Hij bevat nieuws over onze internetdiensten en andere initiatieven.
Meld je nu aan
1. Freedom Subnet staat live!
Draai jij een eigen e-mail-, file- of backupserver? Of heb je om een andere reden extra (vaste) IP-adressen nodig? Dan biedt Freedom Subnet vanaf nu de oplossing! Freedom biedt subnet als optie bij het internetabonnement. Voor €17 per maand (incl. BTW) krijg je een subnet prefix /29 met 8 opeenvolgende IP-adressen (IPv4). Lees meer over deze nieuwe dienst of schaf Freedom Subnet aan.
2. #Cloud4Ukraine
#Cloud4Ukraine is een initiatief van de Dutch Cloud Community. Dit initiatief is bedoeld om hosting- en cloudproviders in de regio Oekraïne te helpen. Ook is de insteek om ondersteuning te bieden aan lokale overheden, nationale overheden en IT-bedrijven die om hulp verlegen zitten.
We zijn hard op zoek naar mensen die van dit aanbod gebruik willen maken. Help je mee de boodschap te verspreiden? Lees meer...
3. Het belang van open en vrije communicatie
Een open en vrij internet, dat is ons streven. Dit is nog niet zo vanzelfsprekend. Dat blijkt ook maar weer vanwege de oorlog in Oekraïne. Betrouwbare informatie over de oorlog is ontzettend belangrijk. Dit wordt mogelijk gemaakt door de onafhankelijke pers die ter plaatse is en verslag doet. Dat doen ze ondanks de enorme risico’s, omdat journalistiek onmisbaar is in een democratie.
Free Press Unlimited organiseerde een crisisbijeenkomst om te praten over hulp aan onafhankelijke media in Oekraïne. De Media Lifeline voor Oekraïne werd geïntroduceerd: een coalitie om journalisten te beschermen en betrouwbare informatie beschikbaar te houden in en rond Oekraïne.
Lees meer...
4. Tijdelijke oplossing voor grote drukte: tickethons bij Freedom
Het gaat goed met Freedom! Heel goed zelfs want we groeien hard. Dat komt mede doordat we steeds meer glasvezel operators aansluiten, waardoor meer mensen een abonnement kunnen nemen bij Freedom. Maar het betekent ook meer vragen en mails. Deze moeten allemaal opgepakt worden door onze 7 helddeskers die werken op de afdeling support. Zij willen iedereen graag zo goed mogelijk helpen. Dat is dé Freedom-manier en daar zullen we bij drukte niet van afwijken. Een grote drukte leidt daarom soms tot langere reactietijden op e-mail, dan we zouden willen. Daar hebben jullie natuurlijk last van, maar dat vinden wij ook heel vervelend.
We werken aan een structurele oplossing, tot die tijd zetten we een tijdelijke oplossing voor deze grote drukte in, namelijk: 'tickethons'. Tijdens een tickethon gaan alle medewerkers in de avond aan de slag om zoveel mogelijk tickets weg te werken. De komende weken organiseren we er hier een aantal van.
Benieuwd wat jij kunt doen? Lees meer...
5. Tracking pixels, wat zijn dat eigenlijk?
Een tracking pixel is een klein stukje code, die meestal in de vorm van een afbeelding van 1 bij 1 pixel op een website of in een nieuwsbrief wordt geplaatst. Je ziet hem niet zitten. Op de site van Freedom en in de nieuwsbrief is er uiteraard geen tracking pixel geplaatst. Maar hoe zit het met andere sites? Het zou wel zo netjes zijn als iedere website je hierover informeert en je toestemming moet geven voor dit kleine plaatje. Helaas is het soms lastig te achterhalen of er eentje op de website staat en vandaar dat hier makkelijk misbruik van gemaakt kan worden. Bekijk hier het filmpje van Sébas en lees meer over tracking pixels.